söndag 9 september 2007

HIMMELHUNDAR

Lilla Lovis "Gummibullens Blindgångare" (foto Tord Lundmark)
Julle " Int, Nord,S,N & FinCh, NordV-99, SvTrophyV.-97
Bullkings Magic Fire Bird" (foto Ulla Barvefjord)

Cissel "Beefheart Cinnamon Bun"(foto Eva Stake)

Ingen av våra bullar blev gammal, Julle blev äldst 5, 5 år som Jack är nu! Tragiskt!
Men fy farao vad vi lärde oss av dem och så mycket kul vi haft men också jätte, jätte jobbigt med deras hemska sjukdomar och ständigt återkommande vet.besök, mediciner och deras lidande .Härliga människor fick vi lära känna på vägen, många har vi kontakt med fortfarande. Det var ett enormt sorgearbete när vi tog bort sista bullen, kändes som vår hela livsstil kollapsade eftersom vårt liv bestod av bullarna, utställningar,bulleträffar,valpförmedling, jag ritade till klubbtidningen (o andra hundklubbar) m.m sen tog allt bara slut :POFF!
Livet tar nya vägar som tur är och jag ångrar ingenting eller jo förresten jag ångrar att jag inte var en bättre ledare, att jag var ängslig många gånger och överförde mycket till dem. Speciellt till lilla Cissel som var signalkänslig som attan. Men man lär sej på vägen om viljan finns och nu har jag ett helt annat hundhavande, ett coolt d.v.s jag är cool och så har vi ju världens underbaraste Jack! Sen har vi ju våra "gurusar" (säger man så? En guru flera gurusar:) Jan Fenell (som fick oss att tänka nytt för några år sen) och Cesar Millan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner som du Vonne... Tänk att man inte ens fick ha dem kvar nog länge för att deras nosar skulle få ett endaste grått strå... Sven somnade som du minns alldeles för tidigt med & jag har många stunder av ågren över vad jag gjorde fel med han. Men det tar jag igen på mina röda idag... hoppas jag. Vackra Jack är ju fantastisk så han har du nog gjort allt rätt med. Lustigt att du & jag pratade om Eva S på specialen, fick några dagar senare ett mail från henne. Tankeöverföring?
Bullan som jag hade i bloggen är Michaels vackra Grace, en tik jag verkligen föll för, trots att hon nöp mig i vaden ;-). Visst är hon fin?
Cissel & Julle ser precis ut som jag minns dem, lustigt det där med att hundminnet sällan sviktar.

Hoppas du har en fin vecka du & dina grabbar!

Stor kram Lisa, Rut & Gunda

Anonym sa...

söta, fina bullar...